Connect with us

ჯანმრთელობა

იაპონელი გასტროენტეროლოგი “შეწყვიტეთ ტონობით აბების მიღება, კარგი ჯანმრთელობისთვის ეს სულაც არ არის საჭირო”

იაპონელები დიდხანს ცოცხლობენ. ისინი ასაკშიც შესანიშნავად გამოიყურებიან და არაჩვეულებრივი ჯანმრთელობაც აქვთ. რაში მგომარეობს ამის მიზეზი? ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ფაქტორი – სწორი კვებაა! აი რას გვირჩევს ჯანმრთელობისა და დიდხანს სიცოცხლისთვის – ერთ-ერთი ცნობილი იაპონელი გასტროენტეროლოგი – ჰირომი შინია.

მას 40 წლიანი გამოცდილება აქვს და საკმაოდ ფართო წრეებისთვის არის ცნობილი. მისი შრომები სწორი კვების პრინციპებს ეძღვნება. თავის წიგნებში მან მთელი პროგრამა დაწერა, რომლებსაც ცნობილის სახეებიც კი იყენებენ. ექიმი ამტკიცებს, რომ ჯანმრთელობის აღდგენა წამლების გარეშეც შეიძლება, ამისთვის უბრალოდ ჩვენი რაციონი უნდა შევცვალოთ.

რას გვირჩევს იაპონელი ექიმი? მისი თქმით, ჯანმრთელობისკენ გადადგმული პირველი ნაბიჯი – მავნე ჩვევებისგან გათავისუფლება უნდა იყოს. გარდა ამისა, ის ამტკიცებს, რომ ცხოველური პროდუქტების გამოყენება დამღუპველად მოქმედებს ჯანმრთელობაზე. მასში შედიან რძის პროდუქტები. ისინი დაჟანგულ ცხიმებს შეიცავენ რომლებიც მავნე ბაქტერიების რაოდენობას ზრდიან, ეს ტოქსინების და რადიკალების წარმოქმნას უწყობს ხელს, რაც ისეთი დაავადებებს წარმოაქმნის როგორიცაა კიბო და შაქარი.

ექიმი არ გვეუბნება, რომ საერთოდ უარი ვთქვათ ხორცზე, ის ამტკიცებს, რომ გაცილებით მნიშვნელოვანია პროდუქტების სწორი შეთავსება. გვირჩევს ჩვენი კვება ისე დავაბალანსოთ, რომ ხორცი მხოლოდ მის 10-15%-ს შეადგენდეს, ხოლო მცენარეული პროდუქტი კი 85-90%-ს.

რაციონში, პროდუქტების სწორი შეფარდება

მარცვლეული – რაციონის 50%

მარცვლეული აუცილებლად უნდა გვქონდეს რაციონში, რადგან სწორედ ისინი შეიცავენ ბოჭკოსა და მიკროელემენტებს რომლებიც ჩვენი ორგანიზმისთვის მნიშვნელოვანია. თუმცა მათგან მაქსიმალური სარგებლის მისაღებად გადაუმუშავებელ მდგომარეობაში უნდა მივიღოთ (მაგალითად გადაუმუშავებელი ბრინჯი), რადგან გარსი, რომელიც მარცვლებს აკრავს – ნახშირწყლების სწრაფ ათვისებაში გვეხმარება, შესაბამისად აჩქარებს საჭმლის მონელებას.

ხილი და ბოსტნეული – რაციონის 35-40%

ჩვენი ორგანიზმისთვის აუციებელი ვიტამინებისა და მიკროელემენტების შეუცვლელი წყარო. აჯობებს ისინი უმად მიიღოთ, რადგან თერმული დამუშავება ვიტამინების რაოდენობას ამცირებს.

ხორცი – რაციონის 10-15%

ხორცს ასეთი პატარა წილი იმიტომ აქვს, რომ ორგანიზმი მის გადამუშავებაზე ძალიან დიდ ენერგიას ხარჯავს. იაპონელი გასტროენტეროლოგის თქმით, ხორცის მოხმარებას ორგანიზმის სწრაფ დაბერებამდე მივყავართ. ის გვირჩევს ხორცი თევზით ჩავანაცვლოთ, რადგან ის უფრო მეტ სასარგებლო ნივთიერებებს შეიცავს და ორგანიზმიც იოლად ითვისებს მას.

არსებობს უბრალო სქემა რომელიც ხორცის ან თევზის დღიური ნორმის გამოთვლაში დაგეხმარებათ: წონის ყოველ 1 კილოგრამზე – 1 გრამი ცილოვანი პროდუქტი.

ჰირომი შინია არანაკლებ მნიშვნელოვნად რძის პროდუქტებსა და ცხიმიან პროდუქტებზე (მარგარინი, მაიონეზი) უარის თქმას მიიჩნევს რადგან მათ არანაირი სარგებელი არ აქვთ და მხოლოდ დაავადებების გამოწვევა შეუძლიათ. ექიმი ასევე გვირჩევს შევწყვიტოთ სწრაფად ჭამა, საჭიროა ნებისმიერი საკვები კარგად დავღეჭოთ. ნელა ჭამით ორგანიზმი უკეთესად გადაამუშავებს საკვებს და თქვენც ნაკლებს შეჭამთ.

სისტემაში მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს წყალს. გამოიყენეთ არტეზიული წყალი, არც გადადუღებული და არც ონკანის. აუცილებლად მიიღეთ წყალი დილით, საუზმემდე. საუზმესაც ბევრს ნუ მიიღებთ, გახსოვდეთ დილის კვება იმ ნაღველის გამოდევნისთვისაა რომელიც ღამით დაგროვდა.

ჰირომი შინიას თქმით, წყალი ატენიანებს ლორწოვან გარსებს, აძლიერებს იმუნიტეტს და იცავს ორგანიზმს ვირუსებისგან. თუ ადამიანი არასაკმარის წყალს სვამს, ლორწოვანი გარსი შრება, რის გამოც მისი დამცველი ფუნქციები სუსტდება და ორგანიზმში გარკვეული ბაქტერიები და მიკრობები ხვდებიან. ექიმი გვირჩევს წყალი შემდეგი სქემის მიხედვით მივიღოთ: 500 მილიგრამი წყალი საუზმის, სადილისა და ვახშმის წინ. წყალი ოთახის ტემპერატურის უნდა იყოს.

მავნე ჩვევებზე უარის თქმა და ბალანსირებული რაციონი – კარგი ჯანმრთელობის წინაპირობაა. ლოგიკურია, რომ ამის შემდეგ ჯანმრთელობა გაუმჯობესდება და ორგანიზმი ტონუსში მოვა, ამის შემდეგ არანაირი წამალი აღარ დაგჭირდებათ.

ალბათ დაგვეთანხმებით, რომ ამ რეკომენდაციების შესრულება არც ისე რთულია, უბრალოდ საჭიროა თქვენს ყოველდღიურ რაციონს გადახედოთ და რამდენიმე სასარგებლო ჩვევა შეითვისოთ.

Advertisement
ყვავილები17 hours ago

მოქმედი მეთოდები კიტრის ფუჭყვავილას თავიდან ასაცილებლად

ჯანმრთელობა21 hours ago

ფეხის ტკივილის დროს მაგნიუმის ზეთი დაგეხმარებათ. თავად მოამზადეთ

კულინარია21 hours ago

12 ხრიკი ხახვით, რომელიც არა მხოლოდ სამზარეულოში გამოგადგებათ

ყვავილები21 hours ago

5 ნაბიჯი პომიდვრის კარგი მოსავლის მისაღებად

ჯანმრთელობა21 hours ago

ჩემს ასაკში გახდომაში ერთი გასაოცარი გეგმა დამეხმარა! ახლა 58 კგ-ს ვიწონი, დილით უბრალოდ 1 ჭიქა სასმელს ვსვამ

ჯანმრთელობა2 days ago

როგორ ეხმარება 1 ჩ/კ ზეითუნის ზეთი გულის ჯანმრთელობის შენარჩუნებას

ჯანმრთელობა2 days ago

ნაადრევი მენოპაუზა: რა შეიძლება გაკეთდეს ახლავე, რომ მისი დაწყება გადადოთ

ჯანმრთელობა2 days ago

8 საუკეთესო პროდუქტი D ვიტამინის ნაკლებობისას

ჯანმრთელობა2 days ago

მოამზადე ეს საშუალება და აჩუქე კანს სიგლუვე!

ჯანმრთელობა3 days ago

ექიმმა დოინჯშემოყრით უთხრა: ძვირფასო, წელის 5 სმ-ით შემცირება მარტივად შეიძლება, ნუ გეშინია

ჯანმრთელობა1 week ago

4 მნიშვნელოვანი ფაქტი გულის დაავადებებზე, რომლის შესახებ ყველა ქალმა უნდა იცოდეს

ყვავილები4 weeks ago

როგორი სასუქი გამოვიყენოთ კიტრის გაზრდისთვის

ყვავილები4 weeks ago

მაისის თვის თესვის კალენდარი

ჯანმრთელობა3 weeks ago

3 მარტივი შინაურული რეცეპტი ფრჩხილის სოკოს მოსაშორებლად

საკითხავი4 weeks ago

ის რკინის არაა! მეტალის ნეჭას გამოყენების 10 მოულოდნელი მეთოდი

ჯანმრთელობა1 week ago

ბალზამი ნატურალური კომპონენტებით: საუკეთესო მეთოდი სისხლძარღვების ბადის მოსაშორებლად

სხვა4 weeks ago

ძველი კბილის ჯაგრისი არ გადააგდოთ! აი, რისთვის გამოგადგებათ

თავის მოვლა1 week ago

როგორ მოვიშოროთ საღებავი თმიდან სახლის პირობებში: 8 გამოცდილი მეთოდი

ჯანმრთელობა4 weeks ago

როგორ შეიცვლება თქვენი ორგანიზმი თუ ყოველ დილით შვრიის ფაფას მიირთმევთ

სხვა1 week ago

რატომ უნდა ჩავამატოთ მარილი სარეცხ მანქანაში

ტრენდული