Connect with us

ჯანმრთელობა

ეს ჰორმონი გახდომის საშუალებას არ გაძლევთ. აი, როგორ უნდა მოაგვაროთ პრობლემა

თუ ჭარბი წონის მოშორების ყველა მცდელობა წარუმატებლობით სრულდება, მიზეზი ჰორმონში უნდა ეძებოთ, რომელსაც ლეპტინი ეწოდება. ჰორმონი ცხიმოვან უჯრედებში იწარმოება და მისი ამოცანა ორგანიზმში ენერგეტიკული ცვლის და წონის რეგულირებაა.

ლეპტინი ტვინში შიმშილის სიგნალს აგზავნის, ამიტომ მისი რაოდენობა ჩვენს მადას განსაზღვრავს.

ლეპტინი ნერვული სისტემის სიმპატიკური ნაწილის აქტივობას ზრდის და ამრიგად ორგანიზმში ცხიმოვანი ქსოვილის წვას სტიმულირებს. ზოგიერთ შემთხვევაში ორგანიზმი ამ ჰორმონის მიმართ უგრძნობი ხდება. ჭარბი წონის ან სიმსუქნის მიზეზი ხშირად სწორედ ესაა.

თუ ლეპტინის დონე ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში მაღალი რჩება, ადამიანი მის მიმართ მგრძნობელობას კარგავს.

ლეპტინის მიმართ მგრძნობელობის დაკარგვის ყველაზე გავრცელებული სიმპტომები:

  • წონის მატება
  • უკონტროლო მადა
  • სტრესის „ჭამით ჩახშობა“
  • ღამით ჭამის სურვილი
  • გაზრდილი არტერიული წნევა
  • ძილის პრობლემები
  • გახდომის პრობლემები
  • ტკბილეულისკენ ლტოლვა
  • შფოთვა
  • მოტივაციის ნაკლებობა
  • ჭამის შემდეგ რაღაც „გემრიელის“ ჭამის სურვილი
  • დაღლილობა, განსაკუთრებით ჭამის შემდეგ

ლეპტინის მიმართ მგრძნობელობა რომ დაიბრუნოთ, შემდეგი პროდუქტების მიღება დაუყონებლივ შეწყვიტეთ:

  • პროდუქტები, რომლებიც დიდი რაოდენობით ცხიმს შეიცავენ (სწრაფი კვების პროდუქტები, კარაქი, ღორის ხორცი, ცხიმიანი ყველი, ნაყინი);
  • ტკბილეული;
  • მარტივი ნახშირწყლები (ტკბილი სასმელები, გამომცხვარი პროდუქტები, შოკოლადი);
  • სიმინდის სიროფი და სხვა დამატკბობლები;

რა უნდა გააკეთოთ?

სწორი დიეტა

თქვენი დიეტა ნატურალური პროდუქტებით მდიდარი უნდა იყოს. თქვენ შეგიძლიათ სასარგებლო ცხიმებით (უჯერი ცხიმები) მდიდარი საკვები მიირთვათ, რომელიც გვხვდება ავოკადოში, ქოქოსის კაკალში, ქოქოსის ზეთში (პალმის ზეთში არ აგერიოთ) და თესლებში. ასევე სასარგებლო იქნება ომეგა 3 ცხიმოვანი მჟავის მიღება, რომელიც თევზებსა და ზღვის პროდუქტებში გხვდება.

რეგულარული ფიზიკური აქტივობა

სპორტით რეგულარულად დაკავება ძალიან მნიშვნელოვანია, რადგან ფიზიკური ვარჯიში ორგანიზმში ჰორმონების ბალანსს აღადგენს.

დასვენება

ლეპტინის დონის პრობლემები შეიძლება ძილის დეფიციტით ან ძილის დარღვევით იყოს გამოწვეული. სწორედ ამიტომ, დარწმუნდით, რომ საკმარისად გძინავთ და ისვენებთ.

Advertisement
საკითხავი18 hours ago

ჩრჩილი ეკოლოგიური საშუალებებით მოიშორეთ

თავის მოვლა18 hours ago

ვაშლის ძმრის ბალზამი თმისთვის. შეუდარებელი ეფექტი!!!

ჯანმრთელობა19 hours ago

კარავაევის სამკურნალო ტუტე ნაკრები, რომელიც 24 ბალახისგან შედგება

სხვა19 hours ago

როგორ მოვახდინოთ ბალიშისა და მატრასის სწორი დეზინფექცია

ჰოროსკოპი21 hours ago

8 აპრილის სუპერ მთვარე ყველა ზოდიაქოზე მოახდენს გავლენას, განსაკუთრებით კი ამ ხუთეულზე

ჯანმრთელობა21 hours ago

იოდის რგოლი: მარტივი მეთოდი წნევის დასარეგულირებლად

თავის მოვლა1 day ago

ეს ტესტი 1 წამში გიჩვენებთ ჯანსაღი თმა გაქვთ თუ არა

ყვავილები1 day ago

ეს 9 წესი დაიცავით და თქვენი ორქიდეა მთელი წელი იყვავილებს

ჯანმრთელობა2 days ago

ღვიძლის გაწმენდა ლიმონის წვენით

ტესტები2 days ago

მთვარე, რომელსაც აირჩევთ, თქვენს ფარულ ფიქრებსა და სურვილებს გაამხელს

ჯანმრთელობა4 weeks ago

აიღეთ ბრინჯი კოვზით – დაწვით და თუ ამას დაინახავთ – მისი ჭამა არავითარ შემთხვევაში არ შეიძლება

ჯანმრთელობა3 weeks ago

ეს ჰორმონი გახდომის საშუალებას არ გაძლევთ. აი, როგორ უნდა მოაგვაროთ პრობლემა

ჯანმრთელობა3 weeks ago

თაფლიანი წყალი: რას კურნავს და როგორ მივიღოთ

ჯანმრთელობა3 weeks ago

დაივიწყეთ ხველა, სისველე, გრიპი: ფილტვები ამ საშუალებით გაიწმინდეთ

ჯანმრთელობა4 weeks ago

ქუსლებზე იოდი წაისვით და ჯანმრთელად იყავით

ჯანმრთელობა4 weeks ago

1 მიზეზი, რატომ უნდა გააჩინოთ ბავშვი 35 წლის შემდეგ

ჯანმრთელობა3 weeks ago

კარტოფილის სამკურნალო თვისებები: ყველაზე შოკისმომგვრელი და სასარგებლო ინფორმაცია

სხვა6 days ago

ლიმონის გამოყენების გზები რომელთა შესახებ არაფერი იცოდით

ჯანმრთელობა7 days ago

კლიმაქსის პირველი სიმპტომები ქალებში

ჯანმრთელობა1 week ago

გიცდიათ ფრჩხილებზე კბილის პასტის წასმა?! აი რატომ უნდა გააკეთოთ ეს…

ტრენდული