Connect with us

ჯანმრთელობა

ეს ჰორმონი გახდომის საშუალებას არ გაძლევთ. აი, როგორ უნდა მოაგვაროთ პრობლემა

თუ ჭარბი წონის მოშორების ყველა მცდელობა წარუმატებლობით სრულდება, მიზეზი ჰორმონში უნდა ეძებოთ, რომელსაც ლეპტინი ეწოდება. ჰორმონი ცხიმოვან უჯრედებში იწარმოება და მისი ამოცანა ორგანიზმში ენერგეტიკული ცვლის და წონის რეგულირებაა.

ლეპტინი ტვინში შიმშილის სიგნალს აგზავნის, ამიტომ მისი რაოდენობა ჩვენს მადას განსაზღვრავს.

ლეპტინი ნერვული სისტემის სიმპატიკური ნაწილის აქტივობას ზრდის და ამრიგად ორგანიზმში ცხიმოვანი ქსოვილის წვას სტიმულირებს. ზოგიერთ შემთხვევაში ორგანიზმი ამ ჰორმონის მიმართ უგრძნობი ხდება. ჭარბი წონის ან სიმსუქნის მიზეზი ხშირად სწორედ ესაა.

თუ ლეპტინის დონე ხანგრძლივი პერიოდის განმავლობაში მაღალი რჩება, ადამიანი მის მიმართ მგრძნობელობას კარგავს.

ლეპტინის მიმართ მგრძნობელობის დაკარგვის ყველაზე გავრცელებული სიმპტომები:

  • წონის მატება
  • უკონტროლო მადა
  • სტრესის „ჭამით ჩახშობა“
  • ღამით ჭამის სურვილი
  • გაზრდილი არტერიული წნევა
  • ძილის პრობლემები
  • გახდომის პრობლემები
  • ტკბილეულისკენ ლტოლვა
  • შფოთვა
  • მოტივაციის ნაკლებობა
  • ჭამის შემდეგ რაღაც „გემრიელის“ ჭამის სურვილი
  • დაღლილობა, განსაკუთრებით ჭამის შემდეგ

ლეპტინის მიმართ მგრძნობელობა რომ დაიბრუნოთ, შემდეგი პროდუქტების მიღება დაუყონებლივ შეწყვიტეთ:

  • პროდუქტები, რომლებიც დიდი რაოდენობით ცხიმს შეიცავენ (სწრაფი კვების პროდუქტები, კარაქი, ღორის ხორცი, ცხიმიანი ყველი, ნაყინი);
  • ტკბილეული;
  • მარტივი ნახშირწყლები (ტკბილი სასმელები, გამომცხვარი პროდუქტები, შოკოლადი);
  • სიმინდის სიროფი და სხვა დამატკბობლები;

რა უნდა გააკეთოთ?

სწორი დიეტა

თქვენი დიეტა ნატურალური პროდუქტებით მდიდარი უნდა იყოს. თქვენ შეგიძლიათ სასარგებლო ცხიმებით (უჯერი ცხიმები) მდიდარი საკვები მიირთვათ, რომელიც გვხვდება ავოკადოში, ქოქოსის კაკალში, ქოქოსის ზეთში (პალმის ზეთში არ აგერიოთ) და თესლებში. ასევე სასარგებლო იქნება ომეგა 3 ცხიმოვანი მჟავის მიღება, რომელიც თევზებსა და ზღვის პროდუქტებში გხვდება.

რეგულარული ფიზიკური აქტივობა

სპორტით რეგულარულად დაკავება ძალიან მნიშვნელოვანია, რადგან ფიზიკური ვარჯიში ორგანიზმში ჰორმონების ბალანსს აღადგენს.

დასვენება

ლეპტინის დონის პრობლემები შეიძლება ძილის დეფიციტით ან ძილის დარღვევით იყოს გამოწვეული. სწორედ ამიტომ, დარწმუნდით, რომ საკმარისად გძინავთ და ისვენებთ.

Advertisement
თავის მოვლა1 hour ago

რა სარგებელი აქვს გოგრას: მისი თვისებები სილამაზისა და ჯანმრთელობისთვის

თავის მოვლა1 hour ago

როგორ ვებრძოლოთ დილით შეშუპებულ სახეს

ტესტები2 hours ago

აირჩიეთ ყვავილი და წაიკითხეთ დღევანდელი შეტყობინება

ტესტები2 hours ago

აირჩიეთ ქვა ჯადოსნური გამოსახულებით და ნახეთ, რა მოგიმზადათ ბედმა

საკითხავი2 hours ago

შხამიანი პროდუქტები, რომელთაც ჩვენ მივირთმევთ

ტესტები2 hours ago

აირჩიეთ იასამნის ყლორტი და ნახეთ ამ კვირის შეტყობინება

თავის მოვლა1 day ago

როგორ დავჭიმოთ და გავასწოროთ ჩამოწელილი ყელის კანი სახლის პირობებში

საკითხავი1 day ago

სრული სიმართლე პროდუქტების დამუშავების და ორგანიზმზე მათი გავლენის შესახებ

ჯანმრთელობა1 day ago

რა აკლია თქვენს ორგანიზმს?!

სხვა1 day ago

საოცარი “ანგელოზი” ცაში – კამერაზე მოხვდა

ჯანმრთელობა2 weeks ago

გაიწმინდეთ სისხლძარღვები გემრიელად. დაემშვიდობეთ მედიკამენტებს

ჯანმრთელობა1 week ago

10 შოკისმომგვრელი ფაქტი ბანანის შესახებ

ჯანმრთელობა3 weeks ago

8 საუკეთესო მცენარე შინაგანი პარაზიტების მოსაშორებლად

ჰოროსკოპი3 days ago

4 ყველაზე ძლიერი ზოდიაქოს ნიშანი, რომელთაც ზიანს ვერავინ მიაყენებს

კულინარია3 weeks ago

შინაურული ნაყინის შესანიშნავი რეცეპტი საბჭოური პლომბირის გემოთი. ფანტასტიკურად გემრიელია

ჯანმრთელობა5 days ago

აი როგორ უნდა გავაღიავოთ პიგმენტური ლაქები და ჭორფლი ხელებიდან

ჯანმრთელობა3 weeks ago

ოხრახუში გულისა და სისხლძარღვებისთვის

კულინარია2 days ago

რატომ არ უნდა დაასხათ სოდას ძმარი და კიდევ 8 კულინარიული შეცდომა

სხვა2 weeks ago

7 ხერხი უთოს გასაწმენდად

თავის მოვლა1 week ago

წარმოუდგენელი პროცედურა დედამთილის რეცეპტით: მინუს 15 წელი

ტრენდული