Connect with us

ჯანმრთელობა

კალციუმი: მითები და რეალობა, დეფიციტი და მისი შევსება

თქვენ კარგად იცით, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ვიტამინები და მიკროელემენტები ადამიანის ორგანიზმისთვის. სპეციალისტები მათგან გამოარჩევენ კალციუმს, რადგან იგი შეუცვლელი ელემენტია ქალის ორგანიზმის გამართული ფუნქციონირებისთვის. მისი დეფიციტი უარყოფითად აისახება ორგანიზმის უმეტეს ფუნქციაზე. როგორ ავიცილოთ თავიდან კალციუმის უკმარისობა?

ახლა კალციუმის შესახებ იმდენი ინფორმაციაა ხელმისაწვდომი, რომ რთულია სიმართლისა და ბანალური რეკლამის ერთმანეთისგან გარჩევა. სწორედ ეს ინფორმაცია იწვევს მოხმარებლების დაბნევასა და მითებს კალციუმის გარშემო. დღეს ჩვენი რედაქცია გაგაცნობთ ამ მიკროელემენტის თვისებებს, მოგიყვებათ მისი დეფიციტისა და მოხმარების შესახებ.

როგორ მივიღოთ კალციუმი

კალციუმი – ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვანი ელემენტია, რომელიც ჩვენს ორგანიზმს  ნორმალური ფუნქციონირებისთვის ესაჭიროება. იგი აუცილებელია მყარი ძვლებისა და კბილებისთვის, თუმცა, მისი თვისებები მხოლოდ ამით არ შემოიფარგლება. კალციუმი უზრუნველყოფს კუნთების კუმშვას, პასუხს აგებს სისხლძარღვების შევიწროება/გაფართოებასა და გულ-სისხლძარღვთა სისტემის ნორმალურ ფუნქციონირებაზე.

დეფიციტის ასაცილებლად, ზრდასრულებს დღეში დაახლოებით 1000მგ კალციუმი ესაჭიროება, 8 წლამდე ბავშვებს – 800მგ, 9-18 წლამდე მოზარდებს 1300 მგ, ხოლო ფეხმძიმეებსა და მეძუძურ დედებს 2000 მგ.

ბევრი ქალია შეპყრობილი კალციუმის უკმარისობის შესახებ ფიქრით, რადგან იცის, თუ რამდენად ნეგატიურად ისახება მისი დეფიციტი ორგანიზმზე. ამიტომ, იწყებენ კალციუმის მიღებას დიდი რაოდენობით. თუმცა, კალციუმის ჭარბი რაოდენობით მიღება არამხოლოდ აძლიერებს ძვლებს, არამედ იწვევს ამ ელემენტის დაგროვებას ორგანოებსა და ქსოვილებში, რასაც სერიოზული პრობლემები შეიძლება მოჰყვეს.

კალციუმის გარეშე ჩვენ ნამდვილად ვერ ვიარსებებთ, თუმცა იგი დეფიციტური ნივთიერება სულაც არაა. ეს იმას ნიშნავს, რომ მისი საკმარისი რაოდენობით მიღება ჩვენი ყოველდღიური რაციონიდანაც შეიძლება, თუ სწორად ვიკვებებით. ცალკეული პრობლემაა ორგანიზმის მიერ კალციუმის ათვისების უნარი. სწორედ ამიტომ განვიცდით კალციუმის დეფიციტს უფრო მკვეთრად, ვიდრე სხვა მინერალების უკმარისობას.

ითვლება, რომ კალციუმის ნაკლებობა ოსტეოპოროზს(დაავადება, რომლის დროსაც ძვლის სიმკვრივე იკლებს, უფრო მყიფე ხდება) იწვევს. აქ ვხდებით პირველ მითს: ოსტეოპოროზი პოლიეტიოლოგიური დაავადებაა, ანუ მისი გამოწვევა სხვადასხვა მიზეზს შეუძლია.

ოსტეოპოროზს შეიძლება იწვევდეს ჰორმონალური დარღვევები, გენეტიკური და ასაკობრივი ფაქტორები, ასევე, სისხლისა და საჭმლისმომნელებელი სისტემის დაავადებები. ეს იმას ნიშნავს, რომ თავს ოსტეოპოროზისგან ვერც დაიცავთ და ვერც გაითავისუფლებთ კალციუმის დანამატის მიღებით, რადგან, თუ მას ჩვენი კუჭი ვერ ითვისებს, მიკროელემენტი ძვლებამდე ვერ მიაღწევს.

მეორე მითი: კალციუმის დეფიციტის შევსება აბებით შეუძლებელია. დიახ, აბები აუმჯობესებს კალციუმის ათვისებას, თუმცა ეს არც იმდენად კარგია, რამდენადაც გეჩვენებათ. თუ ადამიანი კალციუმს ექიმის დანიშნულებითა და შესაფერისი ჩვენებებით არ იღებს, არსებობს რისკი, დეფიციტი სიჭარბედ აქციოთ.

კალციუმის სიჭარბე კი თირკმლების ფუნქციონირებას ართულებს. ზედმეტი კალციუმი სისხლძარღვების კედლებზე გროვდება, ანელებს სისხლის დინებას. სწორედ ამიტომ, არ მიიღოთ კალციუმის აბები ექიმთან კონსულტაციის გაეშე.

კიდევ ერთი მითი კალციუმის შესახებ ირწუნება, რომ იგი უკეთ აითვისება D ვიტამინთან ერთად. თუმცა, საჭიროა თუ არა ამ ვიტამინის მიღება დანამატების სახით? ჩვენი ქვეყნის მოსახლეობისთვის საკმარისია ის მზის სხივები, რომელსაც ვიღებთ წლის განმავლობაში. შედეგად, ორგანიზმში წარმოქმნილი D ვიტამინი საკმარისია კალციუმის ათვისებისთვისაც, ამიტომ მისი დამატებით მიღება საჭირო არაა.

მართალია, კალციუმი უკეთ აითვისება D ვიტამინთან ერთად, თუმცა ამ საკვები დანამატის მიღება ნამდვილად არაა სასურველი, რადგან იგი, ალბათ, ერთადერთი ვიტამინია,  რომლის ჭარბი მიღებასაც სერიოზული პროლემები შეიძლება მოჰყვეს.

თვითონ კალციუმის დეფიციტი კი მითი არაა. ესაა რეალური პრობლემა, რომელიც საკმაოდ ხშირად წარმოიქმნება. მისი, როგორც ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული სხვა პრობლემების, პროფილაქტიკა გაცილებით მარტივია, ვიდრე მკურნალობა. თუმცა, პროფილაქტიკა უნდა მოხდეს არა აბებით, არამედ რაციონის შეცვლით.

რა უნდა მივირთვათ კალციუმის დეფიციტის თავიდან ასაცილებლად?

ყველაზე მარტივად ათვისებად კალციუმს შეიცავს – რძე, რძის და რძემჟავის პროდუქტი, ზღვის და მდინარის თევზი. კალციუმის საუკეთესოდ ათვისებისთვის საჭიროა ფოსფორი და მაგნიუმი, რომლებსაც შეიცავს თევზი, პარკოსნები, კაკაო და მარცვლეულის პური.

ასევე, კალციუმის მიღება შეგვიძლია ლობიოს, ბარდის, ოსპის, ისპანახისა და კომბოსტოს ნებისმიერი სახეობისგან. მიკროელემენტს საკმარისი რაოდენობით შეიცავს გოგრა, ასკილი და თხილის ნებისმიერი სახეობა.

ჩართეთ რაციონში ყველა ეს პროდუქტი, იკვებეთ სწორად და კალციუმის დეფიციტი ნამდვილად არასდროს შეგაწუხებთ.

Advertisement
სხვა11 hours ago

როგორ გავრეცხოთ თეთრი ნივთები

თავის მოვლა11 hours ago

როგორ მოვიცილოთ ჭორფლი და პიგმენტური ლაქები სახლის პირობებში

თავის მოვლა11 hours ago

გამაახალგაზრდავებელი წყალი – ხანგრძლივი ახალგაზრდობის რეცეპტი

თავის მოვლა11 hours ago

პური და ძმარი – კოჟრების წინააღმდეგ!

სხვა11 hours ago

10 სასარგებლო რჩევა აგარაკისთვის

ყვავილები11 hours ago

როგორი ნიადაგია აუცილებელი ორქიდეისთვის

საკითხავი1 day ago

სარეცხი მანქანის გაწმენდის ბიუჯეტური მეთოდი

ჯანმრთელობა1 day ago

მიირთვით წიწიბურას ფქვილის ფაფა და მიხვდებით, რომ თავი ესე კარგად არასდროს გიგრძვნიათ

ჯანმრთელობა2 days ago

როგორც აღმოჩნდა, სახლში ნამდვილ მკურნალს ვზრდი

თავის მოვლა2 days ago

ძვირადღირებულ კრემებს აღარ ვყიდულობ – თვალების ქვეშ „ჩანთების“ არსებობა დამავიწყდა

საკითხავი2 weeks ago

ჭურჭლის სარეცხ ღრუბელს კუთხე მოაჭერით. ამ ხრიკის შესახებ თითქმის არავინ იცის

ჯანმრთელობა4 weeks ago

მარილმა ახალგაზრდობა დამიბრუნა! დამავიწყა ნაოჭებისა და ძვირადღირებული კოსმეტიკის შესახებ

ჯანმრთელობა2 weeks ago

უკვე 30 წელია, ქუსლის დეზი აღარ მაწუხებს – იგი 14 დღეში განვიკურნე

სახლი და დიზაინი1 week ago

როგორ გავწმინდოთ ქურის სახელურები 2 წუთში

თავის მოვლა4 weeks ago

დაიტანეთ ეს კრემი საჭირო ადგილას და არასასურველი თმები უკვალოდ გაქრება

ჯანმრთელობა2 weeks ago

თუთიის მალამო ნამდვილი მხსნელი. იაფი საშუალება, რომელიც ყოველთვის გვშველის

ჯანმრთელობა1 week ago

რატომ მიდევს აფთიაქში დაფნის ფოთოლი? ეს ნამდვილად არ გეცოდინებათ

ჯანმრთელობა2 weeks ago

ეს საშუალება აფთიაქში თეთრებად შევიძინე. შედეგით უბრალოდ აღფრთოვანებული ვარ!

ჯანმრთელობა3 days ago

ვიშნევსკის მალამოს გამოყენების 8 რეცეპტი, რომლებსაც ექიმი არასდროს გაგიმხელთ

ვიდეო4 days ago

როგორ გავარჩიოთ ნიგოზი ბირთვის დაზიანების გარეშე

ტრენდული