Connect with us

ჯანმრთელობა

არასაკმარისი ფიზიკური აქტივობა – ნაადრევი სიკვდილის მიზეზი

ალბათ, წარმოდგენაც არ გაქვთ, რომ მსოფლიოში სიკვდილის გამომწვევი ერთ–ერთი მთავარი ფაქტორი სწორედ არასაკმარისი ფიზიკური აქტივობაა. ამასთან ფიზიკური აქტივობის ნაკლებობა გულსისხლძარღვთა დაავადებების, სიმსივნის და შაქრიანი დიაბეტის განვითარების რისკს ზრდის. თუ სტატისტიკას ვენდობით, ყოველი მეოთხე ადამიანი საკმარისად აქტიური არაა.

„ტერმინი „ფიზიკური აქტივობა“ არ აგერიოთ „ვარჯიშის“ გაგებაში“ – ამბობს ცნობილი ექიმი კომაროვსკი. ნახეთ, ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციის მიხედვით, დღეში რამდენიმე დრო უნდა დაუთმოს ფიზიკურ დატვირთვას ამა თუ იმ ასაკობრივი კატეგორიის ადამიანებმა.

ფიზიკური აქტივობა

ექიმი კომაროვსკი ირწმუნება, რომ ჯანმრთელობისთვის სასარგებლოა არა მხოლოდ ფიზიკური ვარჯიში, არამედ ნებისმიერი სხვა აქტივობა დასვენების, მოგზაურობის ან მუშაობის დროს. ჯანმრთელობას აუმჯობესებს როგორც ზომიერი, ასევე ინტენსიური ფიზიკური ვარჯიში.

ფიზიკური აქტივობის დროს უნდა გაითვალისწინოთ ადამიანის ასაკი, რადგან ის, რაც 16 წლის მოზარდისთვის კარგია, შუა ხნის ჯანმრთელ ადამიანზე სასარგებლოდ არ აისახება. ჯანდაცვის მსოფლიო ორგანიზაციამ თითოეული ასაკობრივი ჯგუფისთვის ფიზიკური აქტივობის რაოდენობა დათვალა.

ბავშვები და მოზარდები 5-17 წლის ასაკში

ფიზიკური აქტივობა დღეში მინიმუმ 60 წუთს უნდა შეადგენდეს. ამასთან აქტივობა საშუალო ან მაღალი ინტენსივობის უნდა იყოს. სეირნობას და ბავშვთან თამაშს დიდი დრო დაუთმეთ, რადგან მითითებულ დროზე მეტი აქტივობა მზარდ პიროვნებას მხოლოდ სარგებელს მოუტანს.

ჩონჩხ–კუნთოვანი სისტემის განვითარებისკენ მიმართული ფიზიკური დატვირთვა კვირაში მინიმუმ 3–ჯერ უნდა შეასრულოთ. სწორედ ამიტომ, სხვადასხვა სექცია, როგორიცაა კრივი ან ცეკვა – ეს ბავშვისთვის წართმეული ბავშვობა კი არა, ჯანმრთელობასა და ხანგრძლივ ცხოვრებაში ჩადებული ინვესტიციაა.

ზრდასრული ხალხი 18-64 წლის ასაკში

ზომიერი ინტენსივობის ფიზიკურ აქტივობას დღეში 150 წუთი დაუთმეთ. კვირაში 2-3-ჯერ სავარჯიშო დარბაზში მუშაობა იდეალური იქნება.

თუ მაღალი ინტენსივობის ვარჯიშებს უპირატესობას ანიჭებთ, მათი საერთო ხანგრძლივობა კვირაში მინიმუმ 75 წუთი უნდა იყოს. შეგიძლიათ კომბინირება მოახდინოთ, მაგალითად, ძილის წინ ფეხით სეირნობა და ძალოვანი ვარჯიშები დარბაზში, უბრალოდ დრო პროპორციულად გადაანაწილეთ.

თუ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული პრობლემა გაქვთ, სჯობს იმუნიტეტი და დამცავი ფუნქციები გაზარდოთ. საშუალო ინტენსივობის ფიზიკურ აქტივობას კვირაში 300 წუთი დაუთმეთ.

ხანდაზმულები 65 წელი და მეტი

ამ ასაკობრივი კატეგორიისთვის იდეალური იქნება აერობიკა და ფეხით სიარული. აერობიკაზე თითოეული ვარჯიში მინიმუმ 10 წუთი უნდა გაგრძელდეს. ჯამში, კვირაში 70 წუთი ან მეტხანს უნდა ივარჯიშოთ. თუ სახსრების და ხერხემლის მდგომარეობა საშუალებას გაძლევთ, კვირაში ერთი დღე ძალოვან ვარჯიშებს დაუთმეთ.

სახსრების პრობლემის შემთხვევაში წონასწორობის ვარჯიში კვირაში რამდენჯერმე უნდა შეასრულოთ, რომ დაცემის რისკი თავიდან აიცილოთ.

რედაქციის რჩევა

რამდენი წლისაც არ უნდა იყოთ, თქვენი ფიზიკური შესაძლებლობები გაითვალისწინეთ. თუ ჯანმრთელობა ფიზიკური აქტივობის ამ მოცულობით შესრულების საშუალებას არ გაძლევთ, ინდივიდუალური რეჟიმი შეადგინეთ და ექიმთან კონსულტანცია აუცილებლად გაიარეთ. დაიმახსოვრეთ: სეირნობა, სირბილი, თამაშები, ცურვა, და ლოგინზე ჩვეულებრივი ხტომაც ფიზიკური აქტივობაა, რომელიც ჯანმრთელობას და ხანგრძლივ სიცოცხლეს გაჩუქებთ.

ერთ ადგილას არ დაჯდეთ, რადგან მოძრაობა ცხოვრებაა. ფიზიკურ აქტივობას განსაკუთრებული ყურადღება დაუთმეთ და სასარგებლო ინფორმაცია მეგობრებს სოციალურ ქსელში გაუზიარეთ.

Advertisement
ყვავილები18 hours ago

იოდი გერანისთვის: როგორ გამოვიყენოთ უხვი ყვავილობისთვის

ტესტები18 hours ago

აირჩიეთ კარი რომელიც მოგწონთ და გაიგეთ რა მოხდება მალე

ჰოროსკოპი18 hours ago

ქალური და მამაკაცური ზოდიაქოს ნიშნები: ნახეთ, როგორი ენერგეტიკა გაქვთ

ჯანმრთელობა2 days ago

ღვიძლის გაცხიმოვნება: 9 პროდუქტი, რომლითაც მას უფრო მარტივად „გამოიმუშავებთ“

ჰოროსკოპი2 days ago

ყველაზე გულქვა ზოდიაქოს ნიშნების რეიტინგი

ტესტები2 days ago

ის, რასაც პირველად დაინახავთ, გეტყვით, როგორ უმკლავდებით მარტოობას

ტესტები3 days ago

როგორი დიასახლისი ხართ? ამის შესახებ თქვენი წინსაფარი მოგვითხრობს

ჰოროსკოპი3 days ago

როდის სჯობს დაორსულება ზოდიაქოს ნიშნის მიხედვით

ჰოროსკოპი3 days ago

რომელი ზოდიაქოს ნიშნები გამოირჩევიან გულწრფელობით და პატიოსნებით

ჯანმრთელობა3 days ago

რატომ უნდა დალიოთ თბილი, თაფლიანი წყალი გაღვიძებისთანავე

ჰოროსკოპი4 weeks ago

2020 წლის ნოემბერი – ცეცხლოვანი ღორის თვე. რას უნდა ელოდოთ ჩინური ჰოროსკოპის მიხედვით

კულინარია4 weeks ago

ამ ზეთს ჩვენს ოჯახში აღარავინ ყიდულობს, დედამთილიც კი

ჰოროსკოპი4 weeks ago

ამ ზოდიაქოს ნიშნებს 2020 წლის ნოემბერში წარმატება ელოდებათ

ჰოროსკოპი4 days ago

ზოდიაქოს ნიშნები, რომელთაც ძლიერი ხარი კარდინალურ ცვლილებებს აჩუქებს

ჯანმრთელობა1 week ago

ვის არ ურჩევს მზრუნველი სპეციალისტი ხურმის ჭამას

ჰოროსკოპი4 weeks ago

3 ზოდიაქოს ნიშანი, რომელთაც ნოემბერში წარმოუდგენლად გაუმართლებთ: ვასილისას პროგნოზი

ჰოროსკოპი4 weeks ago

პაველ გლობის ჰოროსკოპი 2020 წლის ნოემბრისთვის

ჰოროსკოპი3 weeks ago

დეკემბრის იღბლიანები: 4 ზოდიაქოს ნიშანს ყველაფერში გაუმართლებს

თავის მოვლა4 weeks ago

იაფი კოსმეტიკა, რომელთაც ჩვენ ზედაც არ ვუყურებთ, უცხოელები კი ყიდულობენ

ტესტები4 weeks ago

აირჩიეთ თაიგული და წაიკითხეთ კვირის შეტყობინება

ტრენდული